Analýzy webových stránek slouží pro kontrolu a vytvoření přehledů a analýz současných webových stránek. Díky nim je možné objevit, proč jsou kupříkladu mezi návštěvníky špatně hodnoceny či jak je vylepšit tak, aby měly úspěch.
Analýza použitelnosti Jde o ideální nástroj pro odhalení nedostatků na celém webu. Provedeme analýzu typických uživatelských scénářů, identifikuje problémová místa a navrhneme konkrétní řešení. |
Analýza návštěvnosti Z dostupných zdrojů návštěvnosti vytvoříme analýzu návštěvnosti a dalších dostupných parametrů. Zjistíme nejvíce problémová místa a navrhneme postupy, jak problémy vyřešit. |
Proč stránky neplní své cíle může pomoci ozřejmit analýza použitelnosti. Použitelnost znamená přizpůsobení stránek uživatelům a účelu, pro které jsou určeny. Součástí analýzy může být i analýza konkurence - proč jsou stránky konkurence úspěšnější. Jaké jsou nejznámější problémy stránek, které zaručeně odradí návštěvníky?
Můžete mít skvělé nové stránky, investovat statisíce do grafiky a funkcionality, ale na Vaše nové stránky nikdo nepřijde. To samozřejmě není optimální stav. Pokud existují statistiky návštěvnosti, je možné na základě těchto údajů vytvořit analýzu, případně analytické nástroje do stránek nainstalovat a po nějaké době zanalyzovat. Součástí analýzy může být i analýza konkurence - proč jsou stránky konkurence úspěšnější.
Důvodů, proč jsou stránky málo navštěvované, může být několik: