+420 608 224 380
taky@chcibytprvni.cz

Analýzy webových stránek

Analýzy webových stránek slouží pro kontrolu a vytvoření přehledů a analýz současných webových stránek. Díky nim je možné objevit, proč jsou kupříkladu mezi návštěvníky špatně hodnoceny či jak je vylepšit tak, aby měly úspěch.

Analýza použitelnosti
Jde o ideální nástroj pro odhalení nedostatků na celém webu. Provedeme analýzu typických uživatelských scénářů, identifikuje problémová místa a navrhneme konkrétní řešení.
Analýza návštěvnosti
Z dostupných zdrojů návštěvnosti vytvoříme analýzu návštěvnosti a dalších dostupných parametrů. Zjistíme nejvíce problémová místa a navrhneme postupy, jak problémy vyřešit.

Proč jsou stránky neúspěšné?

Proč stránky neplní své cíle může pomoci ozřejmit analýza použitelnosti. Použitelnost znamená přizpůsobení stránek uživatelům a účelu, pro které jsou určeny. Součástí analýzy může být i analýza konkurence - proč jsou stránky konkurence úspěšnější. Jaké jsou nejznámější problémy stránek, které zaručeně odradí návštěvníky?

  • intro - je dokázáno, že tzv. intro na homepage odradí cca 75% návštěvníků webu, lidé hledají především informace.
  • zmatečná navigace - do webových stránek je vhodné vkládat tzv. drobečkovou navigaci, vytvořit přehledné menu bez podstránek apod.
  • design, který odradí - nevhodně zvolené barvy, nečitelný text (malý kontrast, malé písmo atd.).
  • nerespektování zvyklostí - každé stránky jsou unikátní, nicméně Vaše stránky mohou být unikátní až příliš, pokud se nedržíte základních zvyklostí, je to pro návštěvníky stránek problém.
  • nedůvěryhodný web - chybí kontaktní informace, chybí telefonický kontakt apod.? Takto prezentovaná firma nepůsobí příliš důvěryhodně a i to samozřejmě návštěvníci stránek neocení.

Proč jsou stránky málo navštěvované?

Můžete mít skvělé nové stránky, investovat statisíce do grafiky a funkcionality, ale na Vaše nové stránky nikdo nepřijde. To samozřejmě není optimální stav. Pokud existují statistiky návštěvnosti, je možné na základě těchto údajů vytvořit analýzu, případně analytické nástroje do stránek nainstalovat a po nějaké době zanalyzovat. Součástí analýzy může být i analýza konkurence - proč jsou stránky konkurence úspěšnější.

Důvodů, proč jsou stránky málo navštěvované, může být několik:

  • špatně technicky vytvořené stránky - stránky mohou vypadat pěkně, ale technicky jsou vytvořeny špatně, to může blokovat přístup vyhledávačům
  • špatný webhosting - webhosting může mít výpadky, to nastává hlavně u služeb zdarma
  • blokování od vyhledávačů - doména může být vyhledávači penalizována (blokována) kvůli prohřeškům, o kterých nemusíte ani vědět
  • stránky vytvořené bez ohledu na SEO - žádná optimalizace pro vyhledávače
  • nulová reklama - běžnou součástí marketingového mixu je v současnosti i PPC reklama, PR články apod.
plastové bazény / eshop / svodidla
© Copyright , Všechna práva vyhrazena. Tvorba www stránek - AiVision s.r.o.